Monday, January 10, 2011

kerbau dan kucing


hai semua. dah lama kak jah tak menjenguk blog ni kan..? semua dah rindu kak jah ke..? kak jah pon sama lah, rindu kat semua.

hah ha, menyampah ai tau. ni kak jah ada cerita sket. ianya bermula pada.

pada.
suatu.
hari.

semua bermula dengan suatu hari.
kenapa.

sebab semua orang mau lari dari hari semalam2.
atau mengelak untuk memikir hari2 mendatang.

apa beza dengan hari itu?
yang suatu hari itu?

nama saya kak jah.
dan saya melankolik.
pembinasa dan pemusnah.

di sini,
semuanya bermula dengan
"pada suatu hari"

pada satu hari, saya jumpa cik kerbau. muka dia hensem, dia pakai lipsik dan gincu.
dia senyum2 dia kasi keluar gigi.

bagus, semua gigi dia cukup, tapi apa boleh buat. dia memang hensem. itu kerbau.

saya jalan jalan, di tengah jalan, saya jumpa dia lagi. memandangnya ramai mata dan mata. sampai larut berwarna, rindu berbunga. malam, kerbau dan kucing berdakap. sampai ke teluk tak bernama.

jalan, aku seorang. kerbau tu mesti berharap sesuatu dari kucing. hasratnya padat, tidak terkopak tanya di hati. kerbau dan kucing di mana karamnya.

di tepi jalan dan tempat gelap, tempat hati tertumpah kasih, malam bisu tak akan mengaku, siapa berdosa.

alahai, kenapa kerbau dan kucing..? kenapa dia mesti lakukan itu..? sungguh kerbau tak tahu malu. si kucing pula hanya menyerah. kesian kucing dibelasah kerbau yang besar itu.

nanti tak pasal-pasal keluar anak kercing haram. dan terus buang merata. hish.
nauzubillah.

No comments: