Sunday, February 13, 2011

Rakus Duit

kak jah memang kaya. hari-hari kak jah dapat duit hasil dari kerja kak jah. senang je kerjanya, duduk bersila 5 jam sehari depan komputer riba, 9 jam pergi ke sekolah hadap ilmu, 6 jam lepas hawa nafsu tidur, 4 jam lagi makan, mandi, solat, buang masa. senang kan..?

semua orang pon nak. ptptn pon tiap2 bulan masuk. sekali masuk bukannya sikit, dua tiga ratus juta jugak la. yang lagi kak jah suka, setiap kak jah hadap duit, mesti kak jah nak hadap benda lain. dah jadi obsess. jam, kasut, baju. dan yang paling ketara sekarang adalah harimau. kak jah memang tak berkira langsung dalam bab duit, harimau pon dia pergi zoo dan minta bayar dengan pegawai keselamatan yang pegang senapang di bahunya itu.

kak jah sekarang dah ada peminta tegar. sebab kak jah kan kaya, jadi sini lah tempat minta kewangan. dah jadi dermawan tu, kak jah ikut je. buta tuli kak jah ikut. ya lah, di sini.

senang dan mudah, mari datang mintak duit dan bangkit semua harta yang ada. bawak masuk ke dalam liang lahad.

ini adalah strategi paling rasional yang mampu diproses oleh akal biasa. mari semua, kita tunggu kak jah derma duit untuk kita.

kak jah tak kisah, jika si Rakus muncul sebagai ular berbisa, kak jah akan simbah serbuk sulfur kuning di sekeliling badan dan nyawa si rakus. ya, sebelum Rakus bertukar menjadi rantai ular yang membelit duit kak jah.

No comments: