Tuesday, August 24, 2010

cinta hati

setiap apa yang ada adalah berakar kepada kepercayaan. dan dari kepercayaan, kita bina kehidupan dari tafsiran mengikut pemahaman sendiri. walau asas kepercayaan adalah sama, tetap beda mengikut pembawaan kelompok.

contohnya. perkara ghaib. kita percaya ia ada.

cinta pon sama. bodoh atau ekstrim aku tidak tahu, cuma barangkali ada wajaran samar yang memberanikan aku untuk menyebut. tapi tak kenal. aku cuma rasa. ia boleh diklasifikasikan sebagai perkara ghaib.

cinta tak pernah jelmakan diri dia. betapa manis dan sucinya dia. orang kaya yang punya kereta berjuta-juta pon tak kenal apa erti cinta. namun masih, kita melayannya, menjaganya atas dasar kepercayaan. teologi yang sarat di dalamnya labirik metafizik memang mengkhayalkan manusia. sampai ada dalam kalangan kita, bisa nikmat merasa cinta terhadap sesuatu yang tidak pernah dilihat mata.

magisnya kepercayaan. magisnya kepercayaan sehingga memungkinkan kita yakin akan kewujudan cinta.

dan untuk si cinta hati, tidak bolehkah digunakan atas kepercayaan yang sama terhadap aku..? terhadap cinta aku..? sayang aku..? kasih dan rangkul aku..?

biar seluruh yang bernyawa sekarang ini habis air mata kerana meratapi kesedihan yang aku rasai. biar. dan kamu, cinta hati arjuna aku, terlebih dahulu aku sudah kering titis yang terakhir, cuma yang tinggal hanya titis merah.

dan kenapa perkara ghaib..?

sebab ia tidak bisa dilihatkan oleh mata. yang ada cuma bukti kewujudannya.

cinta hati, apa perlu untuk aku ciptakan satu bulan dan beribu bintang sebagai bukti kewujudan cinta pada kamu..?

4 comments:

Anonymous said...

Ala rmtknya....ni utk sape?Ajea Lian ea?hehehee..zz

mektys said...

ye laa. kekasih hati busuk saya. ;)

Anonymous said...

bkpo dia bsuk pdhl awk xjupo pn dia ag?

mektys said...

sy dpat rasa dngn hati sy laa. ;)