Monday, September 27, 2010

demam rindu

langkah ku terhuyung-hayang. seolah-olah rangka tubuhku diperbuat dari straw minuman dan badanku berdaging kabu bantal. kau boleh bayang tak betapa lembiknya aku. memang. untuk saat dan ketika ini, aku tak larat. tak larat nak melawan segala halangan di sini. ya, di sini.

aku tak tau nak buat cane.
nak bangun pergi toilet pun terbongkok2.
bergenang air mata aku, jah.

jijah, kalaulah kau dapat rasa apa yang aku tengah alami sekarang.
tapi tidak. kau tolak itu. kau tolak untuk peduli aku betul-betul.

redha. aku redha.
dan serahkan pada tuhan.
itu je yang aku mampu.

tapi aku percaya. cinta kami sesuci sajak-sajak Abdullah Jones. jijah dah bersumpah, berteriak tepi cuping telinga aku sendiri, berikrar setia demi untuk meyakinkan aku. maaflah. aku bukan dewa cinta yang memegang pas kebenaran bercinta. aku menyilangkan kaki. kedua-dua tanganku memeluk jasad.

nafas cemas dan tertekan yang terperam sejak awal tadi berterbangan lega ke ruang udara seperti gas karbonat yang terburai keluar dari tin Coke yang dipegang kuat.

fuhh.lega. aku sayang kau la, ajijah.

1 comment:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

blog ini ada uniknya sendiri^_^ just visited u!